از بهمن ماه فروش تخم‌مرغ خارج از یخچال در بوشهر ممنوع ‎می‎شود

تخم‌مرغ در استان بوشهر از ابتدای بهمن ماه امسال فقط از طریق نگهداری در یخچال عرضه می‌شود و فروش تخم‌مرغ خارج از این شرایط ممنوع است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر با بیان این مطلب گفت: این اقدام در راستای ارتقای بهداشت تخم‌مرغ و با هدف توجه به سلامت افراد جامعه همگام با سطح کشور انجام می‌شود.

دکتر محمدرضا عباسی افزود: در قالب این طرح تخم‌مرغها در اندازه های مختلف به طور مثال  ۶ تایی، هشت تایی و یا ۹ تایی بسته‌بندی می‌شوند و فروش آن به صورت فله‌ای و خارج از یخچال ممنوع است.

وی اضافه کرد: شناسنامه دار کردن تخم‌مرغ تولیدی و همچنین رعایت زنجیره سرد در نگهداری تخم مرغ از جمله اهدافی است که با بسته‌بندی یخچالی محقق خواهد شد چرا که امکان فاسد بودن و شکسته‌شدن تخم مرغهای بدون شناسامه و فاقد بسته‌بندی وجود دارد.

او تاکید کرد: تخم‌مرغ باید در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری شود.

عباسی افزود: بدین منظور عرضه تخم‌ مرغ در تمامی فروشگاهها و مراکز عرضه تخم‌مرغ استان در یخچال باید صورت بگیرد و از اول بهمن ماه در صورت مشاهده تخم‌مرغ فاقد بسته‌بندی و یا شرایط نگهداری غیریخچالی، در چهارچوب ضوابط و مقررات بهداشتی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش