آخرین میخ به تابوت یک رسته صنفی توسط آموزش و پرورش

علیرضا مخبر بوشهری عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان بوشهر و رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر و کتاب فروشان ضمن بیان این نکته که آموزش و پرورش به جای حمایت از کارآفرینی و اشتغال پایدار در صدد افزایش درآمدزایی است گفت: در حالی که کرونا باعث رکود تاریخی بر بازار نوشت افزار کشور شده است و در پی سردرگمی والدین و مدارس از شیوه تدریس و درس خواندن دانش آموزان، بازار نوشت افزار کشور در ماه اخیر در بی ثباتی به سر می برد.وزارت آموزش و پرورش نیز دارد آخرین میخ به تابوت یک رسته صنفی به نام فروش نوشت‌افزار می زند.

وی ادامه داد: در شش ماه اخیر تعطیلی بی سابقه ای بین فروشگاه های نوشت‌افزار رخ داده که انتظار می رفت با نزدیک شدن به بهار علم و دانش بتوان جلو ضرر و زیان آنهارا گرفت اما بر خلاف اصل 44 قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از بخش خصوصی، وزارت آموزش و پرورش حتی توزیع کتب درسی را از واحدهای صنفی گرفت تا سود ناچیز این کار به جیب مدارس و ادارات آموزش و پرورش برود.

این مقام مسئول ابراز داشت: برگزاری مجازی کلاس‌های مدرسه و دانشگاه در بسیاری از مناطق، بازار فروش نوشت‌افزار را به کسادی کشانده و عرضه نوشت افزار را با کاهش بیش از 50 درصدی مواجه کرده است.یکی از علل این کاهش عرضه،بلاتکلیفی در نحوه‌ی تحصیل در سال جدید است،

مخبر بوشهری ادامه داد: به دلیل بلاتکلیفی خانواده‌ها و با توجه به صحبت‌های ضد و نقیضی که درباره‌ی بازگشایی مدارس بیان می‌شوداستقبالی برای خرید نوشت‌افزار وجود ندارد و واحدهای صنفی عرضه این کالاها هیچ امیدی به آینده شغلی خود ندارند.

وی با اشاره به افزایش قیمت این کالادر مقایسه با سال گذشته گفت: قیمت‌ها حدود چهل درصد افزایش داشته است.

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم التحریرو کتاب فروشان شهرستان بوشهر بیان کرد: خرید نوشت افزار بر خلاف سال‌های قبل با حرکت کند در حال انجام است و واحدهای صنفی بسیار خلوت هستند. به نحوی که بوی بهار علم و دانش به مشام بازاریان و مردم نمی رسد.

وی مهم‌ترین مشکل صنف نوشت افزار را گرانی و عدم برنامه‌ریزی مناسب مسئولان بیان کرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد رقابت نهادهای دولتی با بازار هستیم. در آستانه نوروز ادارات دولتی وغیردولتی نمایشگاههای متعدد برگزار می کنند.در آستانه مهرماه مدارس نمایشگاه فروش لوازم التحریر برپامیکنندو ... هیچ عزمی در مدیریت کلان برای حمایت از کار و کسب رسمی وجود ندارد. به همین دلیل با توجه به شکنندگی فعالیت صنفی و از بین رفتن جاذبه های کار و کسب درچندماه اخیربه دلیل بروز ویروس کرونا پیش بینی می شود در ماههای آینده تا پنجاه درصد فعالان صنف نوشت افزار از گردونه رقابت بیرون بروند.

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش