تحلیل کارشناسی واحدهای فاقد پروانه در سامانه نوین اصناف

واحدهای فاقد پروانه که در سامانه نوین اصناف ثبت شده است، به دو دسته تقسیم می‌شود:
۱- از ابتدا اقدام به دریافت پروانه کسب ننموده‌اند و توسط گشت‌های شناسایی و بازرسی اتحادیه‌‌ها و اتاق‌های اصناف، به عنوان واحد فاقد پروانه ثبت شده‌اند
۲- با اتمام مدت اعتبار ۵ ساله‌ی پروانه و همچنین اتمام مهلت یک ماهه‌ی تمدید (پس از دریافت اخطار)، اقدام به تمدید نکرده و مطابق با تبصره ۲ ماده ۵، در حکم واحد فاقد پروانه محسوب می‌شوند
 دسته‌ی سومی هم وجود دارد که توسط اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف شناسایی نشده و در سامانه ثبت نشده‌اند.

 تحلیل کارشناسی:
متاسفانه بدلایل مختلف تعداد زیادی از واحدهای فاقد پروانه در حال فعالیت هستند و هیچ اطلاعاتی از آن‌ها در سامانه ثبت نشده است. این امر ضربه‌ی مهلکی به واحدهای صنفی دارای پروانه که زیر چتر نظام مالیاتی و صنفی کشور فعالیت می‌کند و مشمول پرداخت کلیه‌ی حقوق قانونی و عوارض هستند، وارد نموده است.
دستفروشان، فروشگاه‌های آنلاین فاقد مجوز و همچنین فروشندگان کالا و خدمات در فضای مجازی که بدون هرگونه تاییدیه یا مجوز در تلگرام و اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها نظیر دیوار و شیپور فعالیت می‌کنند را نیز می‌بایست به فاقدین پروانه‌ها افزود.
به نظر می‌رسد یکی از اولویت‌های امروز نظام صنفی کشور، جلوگیری از فعالیت حتی یک واحد فاقد پروانه است. کلیه‌ی واحدهای صنفی می‌بایست دارای پروانه معتبر بوده و تحت نظارت اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف فعالیت نمایند.
منبع : وب سایت نوین ایرانیان اصناف
 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش