امکان انتخاب نماینده واحدهای صنفی در هیأت حل اختلاف مالیاتی

واحدهای صنفی سرار کشور در صورت تمایل می‌توانند هنگام رسیدگی به اعتراضات مالیاتی خود، نماینده‌ای از صنف مربوطه را برای حضور در هیأت حل اختلاف مالیاتی انتخاب کنند.

به موجب ماده 244 قانون مالیات‌های مستقیم، هر هیأت حل اختلاف مالیاتی مرکب از 3نفر است که یکی از آنها نماینده صنف مودی(نماینده بند 3) خواهد بود. در بند 3ماده مذکورف مراجع متعددی از جمله اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران، جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران، مجامع حرفه‌ای، اتاق اصناف ایران، شورای اسلامی شهر، کانون وکلا و … ذکر شده که مودی (اعم از اینمه صنفی یا غیر صنفی باشد) می‌تواند هر یک از این مراجع را انتخاب نماید تا به عنوان نماینده آن مرجع در هنگام رسیدگی به اعتراض مودی، در هیأت حل اختلاف حضور پیدا کند.

ایجاد این امکان در انتخاب مرجع، در برخی موارد موجب شده تا بسیاری از واحدهای صنفی در زمان اعتراض به برگ تشخیص، برخلاف قصد واقعی خود و به اشتباه نماینده‌ای غیر از اتاق اصناف را انتخاب کنند. از این رو به اطلاع می‌رساند چنانچه واحدهای صنفی تمایل دارند در زمان رسیدگی به اعتراضات مالیاتی آنها نماینده‌ای از صنف مربوطه در هیأت حل اختلاف مالیاتی  حضور پیدا کند، در هنگام اعتراض(اعم از الکترونیک یا کتبی) به برگ تشخیص مالیاتی، گزینه «اتاق اصناف ایران» را به عنوان نماینده بند ۳ انتخاب نمایند.

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش