دستور وزیر اقتصاد به بانک‌ها درباره پروانه‌های کسب

 


وزیر اقتصاد در نامه به مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره بانک‌های دولتی و خصوصی کشور اعلام کرد از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه‌های کسب صرفا یک فایل الکترونیک حاوی شناسه یکتا هستند. وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره بانک‌های دولتی و خصوصی کشور اعلام کرد از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه‌های کسب صرفا یک فایل الکترونیک حاوی شناسه یکتا هستند و نسخ چاپی پروانه کسب صادره از ۱۴۰۲ به بعد که شناسه یکتای بانک اطلاعات کسب‌وکارهای کشور را نداشته باشند، بی‌اعتبار هستند.
در این نامه آمده است: پروانه‌های کسب صادره قبل از ۱۴۰۲ و سایر مجوزهای کسب‌وکار صادره قبل از ۱۰/ ۰۲/ ۱۴۰۱، تا پایان سال جاری همچنان معتبر هستند و از تابستان آتی، به‌تدریج فایل الکترونیک شناسه یکتا برای هر مجوز قدیمی، با جایگزین نسخ قدیمی و چاپی آنها خواهد شد. شناسه یکتای مجوزهای جدید، به طور ۲۴ساعته و توسط هرکس از بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران به نشانی (qr.mojavez.ir) یا از طریق وب سرویس از بستر شبکه ملی تبادل اطلاعات، قابل‌مشاهده و استعلام هستند. وزیر اقتصاد در این نامه یادآوری کرد: بر اساس ماده ۶ قانون یادشده، ارائه شناسه یکتای موجود در بانک اطلاعات کسب‌وکارها به‌عنوان مجوز کسب‌وکار، کفایت می‌کند. مطالبه هر مدرکی به‌عنوان پروانه کسب یا مجوز کسب‌وکار علاوه‌بر شناسه یکتای یادشده جرم است و مجازات تعزیری حبس دارد. وزیر اقتصاد به مدیرعاملان بانک‌ها دستور داده با یادآوری حکم قانونی به همه مسوولان و کارکنان ادارات و شعب بانکی یادآوری کنند:
۱- برای استعلام صحت پروانه کسب به بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران (qr.mojavez.ir)  مراجعه کنند.
۲- من‌بعد، درخواست نسخه کاغذی یا کپی پروانه کسب و دیگر انواع مجوز کسب‌وکار از مشتریان ممنوع است و معیار اعتبار پروانه‌های کسب صادره از ابتدای سال ۱۴۰۲ و سایر مجوزها از ۱۰/ ۰۲/ ۱۴۰۱، وجود شناسه یکتای آنها در بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران (qr.mojavez.ir) قابل‌‌مشاهده و استعلام توسط هرکس و در هر ساعت از شبانه‌روز خواهد بود.
منبع : دنیای اقتصاد شماره 5735 – 1402.03.02
 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش