برگزاری نشست هماهنگی طرح فروش فوق‌العاده نوروزی

نشست هماهنگی سومین طرح فروش فوق العاده نوروزی برگزار شد

نشست هماهنگی سومین جشنواره فروش ویژه نوروزی ظهر امروز، دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در اتاق اصناف ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در این نشست که به ریاست قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد، امید سامری نائب رئیس دوم اتاق اصناف ایران، مجید شجاع دبیر کل اتاق اصناف ایران، سرهنگ امین شمس رئیس اداره کنترل و نظارت پلیس اماکن فراجا و برخی از روسای اتحادیه های صنفی تهران حضور یافته و روسای اتاق های اصناف شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانس مشارکت کردند.

رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست بیان کرد: طبق روال سالهای پیش، نیاز است تا در آستانه سال نو، مدیریتی بر بازار محصولات پر مصرف داشته باشیم. سالهای پیش این کار با برگزاری نمایشگاه های بهاره انجام می شد اما امسال برای سومین سال پیاپی در نظر داریم با ممانعت از برگزاری این نمایشگاه ها، طرح فروش فوق العاده را در سراسر کشور اجرا کنیم.

ایرادات نمایشگاه های بهاره
قاسم نوده فراهانی اظهار کرد: نمایشگاه های بهاره چندین ایراد کلی داشت. نخست این که بر اساس گزارش های رسیده به اتاق اصناف ایران بسیاری از فروشندگان در نمایشگاه های بهاره، هویت صنفی نداشتند. دومین ایراد، کیفیت پایین کالاهای عرضه شده و عدم امکان پیگیری تخلفات و احقاق حق مصرف کنندگان و سوم ایراد عدم دسترسی سریع و گسترده مصرف کنندگان به این نمایشگاه ها بود. نکته چهارم نیز به هم ریختن بازار واحدهای صنفی بود. واحدهای صنفی طی یک سال قانونمندانه و با پرداخت مالیات، بیمه و هزینه های دیگر در واحدهای صنفی خود به امید بازار آخر سال هستند. پس برگزاری نمایشگاه های بهاره موجب اعتراضات به حق کسبه شده بود که با اجرای طرح فروش فوق العاده نوروزی قصد مدیریتی شایسته بر بازار پایان سال داریم.

وی تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم آنچه طی سال های گذشته برگزار می شد، نمایشگاه نبوده است و در واقع فروشگاه بوده است. نمایشگاه ها برگزار می شوند تا آخرین دست‌آوردها و بالاترین کیفیت ها به نمایش در آید و قدرت تولید جلوه‌گر شود. با موفقیت این طرح، این ظرفیت اجرای طرح فروش فوق العاده در سطح کشور به طور فصلی ایجاد خواهد شد. لذا از تمامی اتاق های اصناف شهرستان ها می خواهیم که اتحادیه های مرتبط را در برگزاری با شکوه این طرح یاری کنند تا مصرف کننده و واحدهای صنفی هر دو از بازار آخر سال منتفع شوند.

انتظار همراهی از اصناف با مردم در شرایط سخت اقتصادی
نائب رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این نشست گفت: در این ایام سخت اقتصادی قصد داریم تا با برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی بخشی از فشارهای اقتصادی بر مردم و واحدهای صنفی را کاهش دهیم.
امید سامری افزود: اصناف همواره در مقاطع دشوار در کنار مردم بوده‌اند و این بار نیز توقع می رود با جدیت تمام در این طرح مشارکت داشته باشیم تا خدمتی به مردم عزیز داشته باشیم.

تجربه دو سال گذشته نشان‌دهده افزایش دسترسی مردم به تخفیف کالایی
دبیر کل اتاق اصناف ایران نیز اظهار کرد: با توجه به گزارشات متعدد از واحدهای صنفی جهت عرضه مستقیم کالا در نمایشگاهای بهاره و کیفیت پایین این محصولات و عدم پیگیری شکایات مردمی بر آن شدیم که طرح فروش فوق العاده نوروزی را که طی دو سال گذشته با همزمانی شیوع کرونا در کشور اجرا شد، ادامه دهیم.

مجید شجاع ادامه داد: تجربه دو سال گذشته نشان داد که برگزاری این طرح، دسترسی مردم به تخفیف در قیمت کالا را افزایش داده است. ضمن این که کیفیت کالاها به مراتب بهتر است. همچنین قدرت نظارت و بازرسی نیز افزایش خواهد یافت. به این ترتیب در بیشتر کالاهای مورد نظر، تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی را شاهد خواهیم بود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، در این نشست موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.” لزوم صدور فاکتور رسمی با قید میزان تخفیف ارائه شده “، “آغاز فروش فوق العاده در برخی از صنوف از بهمن ماه”، “اهتمام برای ارائه تخفیف شیرینی با وجود گرانی مواد اولیه با افزایش نرخ دلار”، “عدم کمبود کالاهای اساسی به ویژه روغن”، “ممانعت از برگزاری نمایشگاه های مد و لباس بدون مجوز از اصناف”، برخورد با نمایشگاه های بی رویه به ویژه در حوزه مبلمان”، “تامین پیاز و میوه کافی در میادین میوه و تره بار”، “همکاری میادین میوه و تره بار با میوه فروشان”، ” و نظارت بر سلامت دام و گوشت های عرضه شده در بازار با هماهنگی دستگاه های متولی” از جمله مباحث ارائه شده در این نشست بود.

 

 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش