ده شغل پر تعداد در بازار بوشهر؛ از بنگاه معاملات ملکی تا خرده‌فروشی مواد و لوازم بهداشتی

بازار به چه سمتی می رود؟ | مشاغل مرتبط با زنان حداقل سی درصد مشاغل پرتعداد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر فهرست ده شغل صنفی پرتعداد بازار شهرستان بوشهر در بهمن ماه سال جاری نشان می دهد که شغل هایی مثل بنگاه املاک، آرایشگری زنانه، پیرایشگری مردانه، تولیدی پوشاک و سوپر مواد غذایی که بیشتر به مهارت جذب مشتری و اعتبار درون بازار نیاز دارند حداقل 50 درصد مشاغل پرتعداد بازار بوشهر را به خود اختصاص داده است. (سوال جدی که در رابطه با سوپر مواد غذایی مطرح می شود این است که اگر تامین کالای درون سوپرمارکت‌ها به صورت امانی نبود و صاحب این شغل نقد و کلی خرید می کرد و خرده و به مرور می فروخت آیا باز هم با این تعداد شغل مواجه بودیم؟)
این مهم نشان می دهد که اگر از این به بعد کسی بخواهد وارد یکی از این رسته های صنفی شود باید حرف تازه ای داشته باشد. زیرا بازار در این شغل ها به اشباع رسیده است.
نکته دیگر این است که تعداد این مشاغل صنفی در گستره شهرستان و بدون لحاظ کردن تداخل صنفی است و نه یک شهر. در نتیجه اگر در سطح شهربوشهر واحدهای صنفی خاصی مثل قهوه فروشی زیاد دیده می شود علتی ندارد که این شغل در گستره شهرستان هم پرتیراژ باشد. از طرفی ممکن است برخی مشاغل که در این لیست نیست (مثل قهوه فروشی) در واحدهایی عرضه شود که جواز کسب دیگری مثل سوپرمواد غذایی دارند عرضه شود.
لیست ده شغل صنفی برتر بازار بوشهر نشان می دهد که بازار بوشهر یک بازار تخصص‌گرا و تولید محور نیست و مشاغل توزیعی اکثریت مشاغل پرتیراژ را به خود اختصاص داده اند. از همه واحدهای تولیدی فقط آرایشگری زنانه، پیرایشگری مردانه و تولید مانتو وشلوار و لباس زنانه سفارشی در این لیست حضور دارد که این نیز جای تامل دارد. گویی ارتباط نهادهای علمی، فن‌آموزی و تخصصی با بازار شهرستان بوشهر چندان قوی نیست.

 

1معامله املاک و مستغلات754  
2سوپر مواد غذایی748
3خرده فروشی پوشاک زنانه667
4آرایشگری زنانه605
5پیرایشگری مردانه273
6خرده فروشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی آن263
7تولید مانتو وشلوار و لباس زنانه سفارشی228
8   خرده فروشی پوشاک مردانه220
9فروش لوازم یدکی ماشینهای سبک187
10خرده فروشی مواد و لوازم بهداشتی186


 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش