رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر: وضعیت اصناف بوشهر خوب نیست/ باید جاذبه اقتصادی ایجاد شود


قبل از شیوع بیماری کرونا رونق از بازار و کسب‌وکار اصناف گرفته‌شده بود و شیوع این بیماری نیز مزید بر علت شده است تا اصناف در شهر بوشهر در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار نباشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر مصطفی‌گراشی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تأثیرات شیوع بیماری کرونا بر وضعیت اصناف استان بوشهر، گفت: متأسفانه لطمات زیادی در اثر شیوع بیماری کرونا به اصناف استان بوشهر واردشده است.
وی افزود: از طرفی وقتی‌که راه‌های بین‌المللی بسته شود و مراودات با کشورهای همسایه کاهش پیدا کند بازار  شهر بوشهر نیز که یک شهر بندری است کمرنگ خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر بابیان اینکه شهر بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و گرمای هوا به‌ جز مزیت دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه و فروش کالاهای وارداتی ارزان‌قیمت در بازار جاذبه گردشگری دیگری ندارد، افزود: اکثر مسافران به‌صرف خرید کالا باقیمت پایین به این شهر می‌آیند و در حال حاضر به دلیل عدم امکان واردات کالاهای خارجی قیمت کالاها در شهر بوشهر با شهرهای دیگر تفاوتی ندارد و مردم دیگر برای مسافرت به شهر ما تمایلی ندارند.
گراشی اظهار کرد: باید برای شهر بوشهر جاذبه اقتصادی ایجاد شود و با ایجاد مراودات بین‌المللی بازارهای ما فعال شود تا علاوه بر توسعه گردشگری، مردم محلی نیز برای ماندن در این شهر تمایل داشته باشند.
این فعال حوزه اصناف گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا متأسفانه به دلایل مذکور رونق از بازار و کسب وکار اصناف گرفته‌شده بود و شیوع این بیماری نیز مزید بر علت شده است تا در حال حاضر اصناف در استان بوشهر از وضعیت خوبی برخوردار نباشد.
وی در خصوص حمایت‌های کرونای از اصناف استان بوشهر، گفت: فقط صنوفی که در سامانه کارا ثبت‌نام کرده بودند و کارگران خود را بیمه تأمین اجتماعی کرده بودند توانستند از تسهیلات حمایتی استفاده کنند، اما متأسفانه همه اصناف موفق به دریافت این تسهیلات حمایتی. یا حمایت دیگری نشده‌اند.

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش