نصب نرخ‌نامه مصوب در بنگاه‌های مشاور املاک الزامی است

 

 

 

معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر: نصب نرخ‌نامه مصوب در بنگاه‌های مشاور املاک الزامی است.
رضا جمالی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این نرخ‌نامه برای هر شهرستان به صورت جداگانه ازطریق کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی مصوب و به مشاوران املاک ابلاغ می‌شود.
جمالی با بیان اینکه این تعرفه برای امسال تغییری نداشته است، اضافه کرد: ملاحظه و تعیین هویت اشخاص، اسناد و اخذ استعلام‌های قانونی از دستگاه‌ها در هنگام معاملات ملکی از وظایف مشاوران املاک است که به صورت روشن و قانونی مشخص است و اعمال تعرفه‌های سلیقه‌ای از سوی آنها پذیرفتنی نیست.
وی عنوان کرد: تعرفه مصوب خرید و فروش ملک در شهر بوشهر برای املاکی که قیمت آنها تا ۱۰۰ میلیون تومان است نیم درصد است که بر این اساس در مجموع مبلغ ۵۰۰ هزارتومان از دو طرف معامله دریافت می‌شود و بیش از این قیمت، به ازای افزایش هر یک میلیون تومان، ۴ هزار تومان به این تعرفه افزوده می‌شود.
جمالی اضافه کرد: علاوه بر این، ۹ درصد نیز به عنوان مالیات ارزش افزوده به این رقم افزوده می‌شود.
وی در ارتباط با تعرفه رهن و اجاره املاک در بندر بوشهر گفت: این تعرفه برای اجاره ملک یک چهارم اجاره ماهیانه آن به همراه پنج دهم درصد ودیعه است که از هر یک از طرفین معامله اخذ می‌شود.
وی افزود: تعرفه مصوب برای رهن کامل املاک نیز معادل هشت دهم درصد یا به ازاء هر 10میلیون ریال 8000 تومان است که در مجموع از دو طرف معامله دریافت می‌شود.
منبع : وب سایت سازمان صمت استان بوشهر 
https://bsh.mimt.gov.ir/s/mfacik7

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش