رتبه نخست رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوشهر به نانوایی تعلق گرفت

مصطفی گراشی رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر بیان کرد: در طول ایام شیوع کرونا کمتر از ۱۰ واحد صنفی نانوایی به دلیل عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شده بودند که بعد از اخذ تعهد و اصلاح روند کار خود بازگشایی شدند.

وی  با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها افزود: در راستای پایش فضای کسب و کار و ضرورت رعایت پروتکل‌ها از سوی صنوف پرخطر، واحد بازرسی اتاق اصناف بوشهر روزانه نانوایی‌های استان را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

گراشی ادامه داد: هر یک از گروه‌های بازرسی اتاق اصناف بوشهر روزانه ۷۰ بازرسی از واحدهای صنفی بوشهر انجام می‌دهند که باتوجه به حساسیت صنف نانوایی بازرسی این واحدها در برنامه هر روزه قرار دارد و به طور متوسط هر واحد نانوایی به صورت هفتگی بازدید می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان بوشهر با اشاره به وضعیت اقلیمی این استان یادآورشد: گرما و شرجی بالا در بیشتر ساعت‌های شبانه روز در استان بوشهر و حرارت بالای درون واحدهای صنفی نانوایی‌ها استفاده از ماسک و دستکش را دشوار می‌کند و به همین دلیل شاطرهای نانوایی در استفاده از این اقلام با مشکل روبرو هستند.

وی اعلام کرد: به همین دلیل بیشترین میزان تخطی از پروتکل‌های بهداشتی در این صنف عدم استفاده از ماسک از سوی شاطر بوده است.

گراشی گفت: با وجود عدم تطابق قیمت نان با نرخ تورم و دستمزدهای کارگران، صنف نانوایان بوشهر از ابتدای شیوع ویروس کوید ۱۹ اقدام به استخدام یک نفر نیرو برای دخل داری و اخذ وجه نان کردند که این کار هزینه قابل توجهی برای آنها در پی داشته است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های این واحدهای صنفی از قبیل استخدام یک نفر نیروی جدید، خرید ماسک و دستکش و خرید مایع ضد عفونی کننده برای استفاده مشتری‌ها نانوایان بوشهر مورد هیچ‌گونه ‌حمایتی قرار نگرفته‌اند.

رئیس اتاق اصناف استان بوشهر گفت: شهرستان بوشهر دارای ۱۸۰ واحد نانوایی است که انواع نانوایی فانتزی، تافتون، سنکگ و لواش را شامل می‌شود و میزان پخت هر نانوایی بسته به محل آن، بین ۴ هزار تا ۱۴ هزار قرص نان است.

گراشی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید، گفت: مدیریت بازار بوشهر از روز بروز بیماری کرونا با استفاده از پایگاه‌های اطلاع رسانی اختصاصی خود و با اعزام بازرسان به محیط‌های سرپوشیده به همه فعالان صنفی مستقر در پاساژها و مراکز خرید اعلام کرده است که هیچ مماشاتی در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با صنوف نخواهد داشت.

گراشی اظهارداشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی صنوف بوشهر در مراکز تجاری مطلوب است اما برای بهبود رعایت دستورالعمل‌ها باید اقدامات فرهنگی در جامعه صورت گیرد تا مشتریانی که وارد بازار می شوند این موارد را رعایت کنند.

وی ادامه داد: فعالان صنفی به هیچ وجه نمی‌توانند به جز توصیه به رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی با مشتریان برخورد خاصی داشته باشند.

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش