تلاطمی در بازار نوشت افزار نیست. فراوانی کالای باکیفیت ایرانی در بازار مانع از جهش قیمت نوشت افزار شد


به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر علی‌رضا مخبر بوشهری رئیس اتحادیه عکاسان و نوشت افزار شهرستان بوشهر ضمن اشاره به ثبات نسبی قیمت در بازار نوشت افزار بوشهر گفت: اگر به صورت منطقی و با لحاظ نرخ تورم به بازار نوشت افزار نگاه کنیم می بینیم افزایش قیمت در این کالاها چند درصد کمتر از نرخ تورم است به همین دلیل با شکایت مردمی از گرانی بی رویه در بازار نوشت افزار مواجه نیستیم.
وی افزود: قیمت برخی از اقلام نوشت افزار نسبت به پارسال حدود 30 درصد افزایش یافته است که این مورد هم ناشی از افزایش نرخ تورم است. 
رئیس اتحادیه عکاسان و نوشت افزار بوشهر تاکید کرد: خوشبختانه با ورود کالاهای باکیفیت ایرانی مثل کاغذ، دفتر، مدادرنگ و سایر اقلام مورد نیاز دانش آموزان شاهد تنوع قیمت و کیفیت در بازار منتهی به بهار دانش هستیم.
مخبر بوشهری ادامه داد: کیفیت قابل قبول انواع مداد و مدادرنگ تولید استان بوشهر و دفترهای ایرانی باعث شده که در این دو قلم کالا شاهد تعادل بخشی به قیمت ها باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات صنف نوشت افزار فروش گفت: یکی از مشاغل که راه اندازی آن بسیار پرهزینه است و با فروش فصلی نهایتا دوماهه در طی سال مواجه است صنف فروش نوشت افزار است.. زیرا بازار فروش این کالاها نهایتا از اول آبان ماه تا پایان مردادماه سال بعد با رکود مواجه است.
مخبر بوشهری خاطرنشان کرد: در همین شرایط و با وجود سختی کار و هزینه بالای واحدهای این صنفی همه ساله شاهد برپایی نمایشگاه توسط نهادهای دولتی و ارگان های فرهنگی هستیم. تنها نهاد همراه بازار که در سالیان قبل پای درددل ما نشست و خواسته های کسبه ما را انجام داد سپاه پاسداران بود. با صحبت هایی که سال قبل با سردار رزمجو فرمانده سپاه استان انجام شد ایشان در مجموعه تحت فرماندهی خود مانع از برگزاری نمایشگاه نوشت افزار شدند که این اقدام موجب رضایت کسبه و اعضای اتحادیه شد.
رئیس اتحادیه صنف عکاسان و نوشت افزار شهرستان بوشهر ادامه داد: در حالی که توقع کسبه از نهادهای فرهنگی مثل آموزش و پرورش برای همکاری بیشتر با کسبه فروشنده نوشت افزار بسیار بیش از نهادهای نظامی مثل سپاه پاسداران است، شاهدیم که نمایشگاه های متعدد عرضه نوشت افزار در مدارس نیز برپا می شود. به دلیل ثبات نسبی در بازار کاغذ و دفتر و مداد و... می بینیم قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه ها با لحاظ برابری کیفیت با قیمت این کالاها در بازار برابر است.


 

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش