این بوشهری‌های جنتلمن!

سندی برای خوش تیپی بوشهری‌ها با نگاهی به ده شغل صنفی پرتعداد در شهرستان بوشهر
طبق آمارهای منتشر شده در سامانه نوین اصناف درمردادماه 1403 ده شغل پرتعداد صنفی در شهرستان بوشهر به شرح زیر است:


همان طور که می بینیم پنج شغل از ده شغل پرطرفدار بوشهر به پوشاک و آرایشگری و پیرایشگری ارتباط دارد. این مهم نشان می دهد که بوشهری ها به ظاهر خود و چگونگی دیده شدن در جامعه اهمیت زیادی می دهند.
رواج واسطه گری در بخش مسکن که در بین ده شغل پرطرفدار صنفی در رده دوم قرار دارد قطعا جای بحث های زیادی به لحاظ جامعه شناسی دارد. از طرفی کمبود مشاغل تولیدی در این آمار نیز محل بحث بسیار است. آیا با این آمار می توان گفت سیاست نهادهای متولی مهارت آموزی از واقعیات درون بازار بسیار دور است؟
از طرفی طبق این آمار اگر جمعیت شهرستان بوشهر را حدود 250 هزار نفر در نظر بگیریم به ازای هر 253 نفر جمعیت استان یک سوپرمارکت و یا خواربار فروشی فعالیت می کند. (اگر یک خانواده را فقط سه نفر در نظر بگیریم به ازای هر 84 خانواده بوشهری یک سوپرموادغذایی یا خواربار فروشی فعالیت می کند که به لحاظ تعداد بسیار زیاد است و به سختی در تصور می گنجد.
کمبودمشاغل خدمات فنی، توجه عموم مردم به مشاغل توزیعی و واسطه گری در آمار رسمی منتشر شده توسط روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر حتما می بایست مورد توجه و مطالعه قرار گرفته و نتایج آن در سیاست‌گذاری های آموزشی دخیل شود.

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش