دستورالعمل پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی

دستورالعمل پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی

پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز به عنوان یک ناهنجاری اقتصادی سیال و متغییر، مستلزم رصد و پایش مستمر برنامه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی متناسب با آخرین وضعیت گردش و ارز است.

بر اساس رصد و آسیب‌شناسی اجرای برنامه‌های ابلاغی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجموعه ستاد و دستگاه‌های عضو، تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و افزایش ریسک فعل قاچاق در فضای حقیقی، به محدودیت فعالیت عاملان قاچاق در این فضا منجر نشده و سودجویان اقدام به انتقال کالاهای قاچاق به انبارها و توزیع آن از طریق فضا مجازی می‌کنند.

لذا ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام به تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه همگاهنگی و ارتقای توان اجرایی و عملیاتی دستگاه‌های کاشف در مقابله با قاچاق سازمان یافته کالا و ارز، ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهرسنگ، دستورالعمل پیگیری و مقابله با کالا وا رز در فضای مجازی کرده است که اتاق اصناف ایران جهت اقدام بازرسان صنفی و اتحادیه‌ها و نیز آگاهی واحدهای صنفی منتشر کرده است.

در بخشی از این دستورالعمل آمده است:
تمامی کسب و کارها و سکوهای اینترنتی موظفند علاوه بر اخذ مجوزهای خاص حسب مورد از جمله پروانه کسب برای مشمولان قانون نظام صنفی، نسبت به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کنند.

نظارت، کنترل و ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری و تامین کالای فروشگاه‌ها و بازارگاه‌های اینترنتی، بر اساس مقررات موضوع مواد ۲۴ و ۲۵ آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعمال خواهد شد.

لینک دستورالعمل فضای مجازی:

دستورالعمل فضای مجازی 

 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش