استاندار بوشهر : طرح ساماندهی ته لنجی به دفتر رئیس جمهوری ارسال شد

استاندار بوشهر گفت: در اجرای تاکید رئیس جمهوری مبنی بر ساماندهی وضعیت ته لنجی (کالای همراه ملوان) در ششمین سفر استانی هیات دولت سیزدهم به بوشهر، اطلاعات مورد نیاز در قالب یک طرح پیشنهادی به دفتر رئیس جمهوری ارسال شده‌است تا در مراحل بعدی با بررسی کارشناسی مراحل موردنیاز خود را طی کند.
به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده روز سه ‎شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح پیشنهادی در مهلت ۱۰ روزه‌ای که رئیس جمهوری برای ساماندهی کالای همراه ملوان مشخص کرده بود به صورت فشرده انجام شد و در این طرح  از همه صاحب‏‌نظران این حوزه نظرخواهی لازم صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در ارتباط با ته لنجی با همه فرمانداران، امامان جمعه، شورای تامین و استانداران سابق این استان که در این زمینه مطالعه داشتند، مشورت شده است.
محمدی زاده ادامه داد: در حوزه مردمی نیز دیدگاه‌های شرکت تعاونی لنج‎داران شهرهای ساحلی، ملوانان، فروشندگان کالاهای ته لنجی گرفته شده و از رانندگان خودروهای شوتی (خودروهای سواری که کالای وارداتی حمل می‌کنند ) نیز دعوت شد ولی حاضر به حضور در نشست هم اندیشی نشدند.
وی اظهار داشت: در واقع یک گردآوری جامعی از مجموع دیدگاه‌‏های این حوزه انجام و مسائل و مشکلات اساسی بخش ته لنجی استخراج شده است.
براساس مجوز قانونی ورود کالای همراه ملوان با شناورهای سنتی با ظرفیت پایین تر از ۵۰۰ تن مجاز  است.
همچنین طبق این مجوز مالکان، ناخدا و ملوانان شناورها باید فقط بر اساس لیست؛ ۹۷ قلم کالای اعلام شده مجاز را وارد کنند.
بر این اساس هر لنجدار می‌تواند محموله‌ای معادل ۳۰ وانت را به عنوان ته لنجی یا کالای ملوانی بدون اعمال تشریفات رایج ترخیص کالاهای رسمی از گمرک خارج کنند.

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش