231 پروانه تخصصی برای مشاوران بنگاه‌ املاک و خودرو در استان

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر به نقل از مهر، محمدرضا بزرگمهر گفت: کلیه متقاضیان صدور و یا تمدید پروانه کسب در حوزه املاک موظف به گذراندن بیش از 100 ساعت دوره آموزشی تخصصی هستند.
وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با موضوع افزایش ثبت رسمی معاملات ملکی و ثبت سند بیع و همچنین با عنایت به مصوبه شورای قضائی استان به‌منظور پیشگیری از جرایم حوزه اقتصادی، مشاورین بنگاه‌های املاک و خودرو ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی هستند.
بزرگمهر هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ارتقا آگاهی‌های حقوقی، پیشگیری از تخلفات صنفی و کاهش ورودی پرونده به محاکم عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش مشاوران املاک در پیشگیری از کلاهبرداری، انتقال مال غیر، فروش و پیش‌فروش ملک واحد به چند نفر و …، این افراد باید دانش حقوقی لازم را در این زمینه داشته باشند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به صدور 231پروانه تخصصی برای مشاوران بنگاه‌های املاک و خودرو در استان بوشهر در سال 1402تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی سرفصل‌هایی، چون تعریف سند، انواع آن، آثار سند رسمی، شرایط صحت قرارداد، شناخت اموال منقول و غیرمنقول، وظایف دفاتر ثبت اسناد و املاک، نحوه تنظیم قرارداد و شروط معامله، آشنایی با جرم جعل و اسناد مجعول و راهکارهای پیشگیرانه جرایم مرتبط با اصناف تدریس می‌شود.
وی تاکید کرد: مشاورانی که موفق به شرکت در این دوره‌ها نشوند و یا نمره قبولی اخذ نکنند، برای آن‌ها پروانه تخصصی صادر نمی‌شود و قانوناً کسانی که پروانه تخصصی نداشته باشند پروانه کسب آن‌ها غیرفعال می‌شود.
 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش