آئین نکوداشت دانشجویان نو ورود مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر+عکس

 

به منظور ارج نهادن به ساحت مقدس علم و دانش، آئین نکوداشت دانشجویان نوورود مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر با حضور مجازی دکتر مختارجلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر شبیر اشکپور مطلق رئیس واحد استانی بوشهر، معاون علمی واحد استان و جمعی از رؤسای مراکز آموزشی، کارکنان، مدرسان و دانشجویان نو ورود با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روز چهارشنبه مورخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ در محل تالار قصر بوشهر و با همکاری و میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی اتاق اصناف بوشهر به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
در ابتدای آیین استقبال از نودانشجویان، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر با تبریک و گرامیداشت ورود دانشجویان، انتخاب دانشگاه جامع علمی کاربردی را توسط دانشجویان و خانواده های آنان تحسین برانگیز توصیف کرد و افزود : انتخاب این دانشگاه چشم انداز روشنی برای شما دانشجویان است چرا که گفتمان غالب امروز آموزش عالی، آموزش های مهارتی است و دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان پرچمدار نظام مهارتی کشور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر در ادامه بیان کرد: با توجه به رسالت و مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی و اجرای آموزش های مهارتی و کارآفرینی در واقع هدف گذاری به این صورت است که یک کارفرما خودش می تواند در جامعه نقش آفرینی کند و کسب و کاری راه می اندازد که این کسب و کار می تواند محصولش فیزیکی باشد و یا خدماتی که هر دو بخش عظیمی از نیاز های جامعه هستند. از این رو بنده از دانشجویان گرامی خواهشمندم افق و چشم اندازی به این شکل را ترسیم و دنبال نمایند، در واقع انتظار نداشته باشید که با اخذ مدرک شما را فرا بخوانند برای اشتغال، بلکه می بایستی به فکر اشتغال زایی باشید و خودتان کارفرما شوید.

دکتر شبیر اشکپور مطلق در ادامه بیان کرد: لازم به ذکر است که هر دانشجویی که بتواند در زمیه تولید اشتغال، مهارت و کارآفرینی ایده ای منتج به کسب و کار داشته باشد این دانشگاه قطعاً شما را حمایت و پشتیبانی فکری و معنوی خواهد نمود.

رئیس واحد استانی بوشهر در ادامه بیان داشت: تفاوت عمده بین زیر نظام علمی و کاربردی با سایر زیر نظام های آموزشی کشور در این است که ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی تقویت پژوهشگر را هدف گذاری نکرده ایم بلکه ما به دنبال تحویل یک مهارت آموخته و کارآفرین به جامعه هستیم. دانشجوی ما باید در ایام دوران تحصیل خود، یک کارآفرین باشد و اگر ما بر این مبنا دانشگاه جامع علمی کاربردی را تعریف بکنیم یعنی نسبت به سایر دانشگاه ها می توانیم خودمان را به عنوان دانشگاه نسل پنجم بر مبنای ارتباط با محیط پیرامون جامعه معرفی و محاسبه کنیم. همه ما به عنوان دانشجو، مدرس و مسئولین مراکز علمی و کاربردی و دانشگاه بایستی بر آن باشیم که مسئولیتی که بر عهده گرفته ایم به خوبی ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر در ادامه بیان کرد: اگر قرار است که مدعی دانشگاه پنجم باشیم و دانشگاهی که کسب علمش منطبق باشد با رفع نیازهای جامعه پیرامون، شرطش این است که به خوبی از فرصتی که در مراکز علمی کاربردی ما ایجاد می شود به خوبی استفاده کنیم.

دکتر اشکپور مطلق در ادامه افزود : دانشجویان نوورود با انرژی و روحیه دانش پژوهی به دنبال کسب علم و مطالبه گری باشند زیرا همه شما دارای حق و حقوقی هستیدکه برای دستیابی به آن باید از مدرسان، مراکز آموزشی و دانشگاه جامع علمی کاربردی مطالبه کنید. 

دکتر شبیر اشکپور مطلق رئیس واحد استانی بوشهر با تأکید بر هدف گذاری و کسب خروجی نهایی و مطلوب با توجه به شناسایی ظرفیت ها و پتانسل های بالقوه و بالفعل در دانشجویان بر جلوگیری از حدر رفتن فرصت ها، سرمایه فکری و استعدادهای خدادادی به دانشجویان، از آنان خواست که قدردان این موهبت های الهی باشند.

 رئیس واحد استانی بوشهر در پایان صحبت های خود ضمن تشکر از همه حاضرین و عوامل با ابراز رضایت از میزان پذیرش دانشجو در نیمسال مهر 1400 و کارنامه درخشان دانشگاه اضافه کرد: ما دانشگاهی هستیک که کل استان را در 4 حوزه مأموریتی پوشش می دهیم ودر حال حاضر قریب به 7 هزار دانشجو در سطح استان داریم که همواره مشغول دانش اندوزی و مهارت آموزی هستند، قریب به 800 مدرس داریم که این مدرسین پس از شرکت و طی کردن مراحل فراخوان جذب مدرسان، شرکت و قبولی در مصاحبه ها و فرآیند جذب از لحاظ علمی و اخلاقی به مرحله صدور مجوز و کسب کد مدرسی و آمادگی تدریس در مراکز آموزشی استان شده اند.

در ادامه این آئین دکتر مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی، با تبریک به دانشجویان نورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر و تقدیر و تشکر از ریاست واحد استانی بوشهر و همه دست اندرکاران بابت برگزاری این آئین، بیان داشت : بنده به عنوان معلمی که حدود 30 سال معلم بوده ام از شما بزرگواران می خواهم که گذر عمر و فرصت ها را غنیمت بشمارید و این فرصت طلایی را هدایت کنید تا منتج به تولید نهالستانی شود که به شکوفایی بنشیند و تمر بده و از ثمرات آن کل جامعه بهره مند شوند. خانواده آموزش عالی می تواند با افتخار بگوید که با کمترین هزینه بیشترین منفعت را برای کشور داشته است و میزان تولید علم نشان دهنده ی جایگاه ایران در این زمینه است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: قطعاً مسئله ای که از همه برای شما باید مهمتر باشد کسب مهارت و ارتقای سطح آموزش های مهارتی خودتان می باشد. این دانشگاه با توجه به اهدافی که داشته است در حدود 29 سال پیش تأسیس شده است که در جهت ارتقاء آموزش های مهارتی در جامعه بوده است که حدود 70 درصد واحدهای درسی آن عملی و 30 درصد مابقی واحدها نظری می باشند.

دکتر جلالی جواران در ادامه بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی توانسته است قدم های بسیار مؤثری در مسیر کیفی سازی آموزش مهارتی بردارد و اقبال عمومی را به سمت خود جذب کند و اکنون در آستانه ورود دانشگاه به سی امین سالگرد تأسیس خود، وقت آن رسیده که با توجه به امکانات و ظرفیت های این دانشگاه، قدم هایی نیز در راستای رشد کمی دانشگاه نیز برداشته شود.

دکتر مختار جلالی جواران در ادامه این نشست بیان کرد: مراکز آموزش علمی کاربردی با حداکثر بهره برداری از امکانات موجود و آموزش بالاترین مهارت به دانشجویان، باید سعی کنند که در رشته های خود مطرح شوند چنانچه در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی در برخی رشته های خاص نیز، دارای دانش آموختگانی است که از دانش آموختگان دانشگاه های سطح یک کشور در آن رشته ها بالاتر هستند.

دکتر جلالی جواران در پایان اظهار کرد: رشد قابل توجه پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به دیگر دانشگاه ها در سال های اخیر، نشان می دهد که اقبال عمومی به سمت نظام آموزش عالی مهارتی بیشتر شده است.

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش