با سرمای زودهنگام، گوجه فرنگی در سفره مردم یخ بست

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر، سید رضا هاشمی رئیس اتحادیه میوه و تربار شهرستان بوشهر ضمن اشاره به گرانی بی سابقه قیمت گوجه فرنگی در بازار بوشهر گفت: براثرسرمازدگی  بی موقع در مزارع گوجه بخشی از استان های فارس(مرودشت)، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان گوجه کاران این استان ها با زیان هنگفتی مواجه شدند.


وی با اشاره به این موضوع که سرمای اخیر دراین فصل غیر مترقبه بود اظهار داشت: همه ساله بعد از پایان برداشت گوجه فرنگی در استان های فوق الذکر و رسیدن گوجه نوبرانه استان های جنوبی شاهدافزایش قیمت بودیم اما امسال با بروز این اتفاق با افزایش حدود چهاربرابری قیمت گوجه فرنگی مواجه شدیم.
هاشمی ادامه داد: با افزایش قیمت گوجه فرنگی، میزان فروش این کالا در بازار کاهش یافت و درآمد واحدهای صنفی نیز به میزان قابل توجهی کم شد.
ایشان ادامه داد: انتظاراست تا یک هفته آینده با بدست آمدن گوجه فرنگی مناظقی مثل تنگ ارم، کازرون، حاجی آباد شاهد بازگشت گوجه به قیمت سابق باشیم.
رئیس اتحادیه میوه و تربار شهرستان بوشهر در پایان اظهار داشت: تاثیر « سووم سرمای» امسال نشان داد که ثبات قیمت میوه و تربار و صیفی جات در طول سال نیازمند واحدهای عمل آوری، بسته بندی و نگهداری است. تا زمانی که چنین واحدهایی در اولویت فعالیت های صنعتی قرار نگیرد هر نسیم خنک یا گرمی می تواند باعث بروز شوک قیمتی در بازار شود.

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش