ضرورت معافیت‌های مالیاتی برای اصناف در بودجه ۱۴۰۲ 

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهرمطرح کرد ؛ ضرورت معافیت‌های مالیاتی برای اصناف در بودجه ۱۴۰۲

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و رکود لازم است دولت اصناف را از مالیات معاف کند چرا که سهم اصناف از مالیات بسیار ناچیز و تاثیر آن بر بازار، گسترده است.

امید سامری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران بیان کرد: با توجه به این که پیش‌بینی بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار دولت است، تصمیم‌گیری برای پرداخت‌های مالیاتی مشاغل نیز به بحث کشیده شده است.
وی اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، حدود تنها ۵ درصد مالیات‌های وصولی دولت مربوط به بخش مشاغل است که از این بخش نیز شاید ۲ تا ۳ درصد مربوط به کسبه و اصناف باشد.
سامری گفت: از سوی دیگر، نیمی از این ۵ درصد را جمعیت شاغل کشور در بر می گیرد. دولت نیز برای وصول این ۵ درصد مالیات مجبور است حدود ۸۰ درصد کارکنان دستگاه‌های مالیاتی خود را درگیر وصول کند.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: پیشنهاد واضح برای دولت این است که اصناف را معاف از مالیات کند. یعنی به جای اینکه از ۸۰ درصد کارکنان خود برای وصول ۵ درصد مالیات استفاده کند، بر ۹۵ درصد دیگر تمرکز کند و مانع از فرارهای مالیاتی شود. اگر دولت این مشاغل را معاف از مالیات کند، این کار رضایتمندی مردم و افزایش درآمدهای دولت را در پی خواهد داشت.
سامری خاطرنشان کرد: دولت های قبل توجهی به فشار مالیات ستانی از قانونمندان و فرارهای مالیاتی نداشتند و این امر مکررا مورد انتقاد فعالان اقتصادی قرار گرفته اما در نهایت تصمیم گیری ها قابل توجه نبود.
وی تاکید کرد: با تمرکززدایی از وصول مالیات از این بخش ۵ درصدی، می توان مانع از تعطیلی مشاغل شد و از هزینه های تحمیلی بر دولت به موجب واردات، کاهش عرضه کالا و کاهش ارائه خدمات شد.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: همچنین، حمایت از کسب و کارها می تواند منجر به کاهش قیمت برای مصرف کننده شود. افزایش تعداد نیروهای انسانی شاغل در بخش مشاغل و بخش خصوصی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که نه تنها از بزه و خسارات ناشی از آن جلوگیری می کند، بلکه هزینه های تامین اجتماعی و مراکزی از جمله کمیته امداد در حمایت از بیکاران را کاهش می دهد. لذا دولت لازم است با توجه به این پیامدها در خصوص درصد های مالیاتی مشاغل تصمیم گیری کند.

 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش