الزام استفاده فعالان اقتصادی از “شماره‌های اقتصادی جدید” از ابتدای مهر

الزام استفاده فعالان اقتصادی از “شماره‌های اقتصادی جدید” از ابتدای مهر/ ترتیبات مربوط به اعلام شماره اقتصادی جدید به مودیان ابلاغ شد
مودیان مالیاتی مکلف هستند بر روی صورتحساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات (حسب مورد الکترونیکی یا فیزیکی)، قراردادها و سایر اسناد مشابهی که از تاریخ یکم مهر ۱۴۰۱ ( از فصل پاییز سال ۱۴۰۱ و پس از آن) صادر می‌کنند شماره اقتصادی جدید خود و خریدار با طرف معامله را درج کنند و در غیر این صورت مشمول جرایم قانونی مربوط به شرح ماده (۶) این دستورالعمل می‌شوند. اما این شماره های اقتصادی را چطور می توان دریافت کرد؟
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، تیرماه ۱۴۰۱ سازمان امور مالیاتی ابلاغیه‌ای درخصوص ترتیبات اعلام شماره اقتصادی جدید به مودیان و نحوه استفاده از آن در اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان داشته است که لازم است تمامی کارفرمایان صنفی نسبت به آن آگاه باشند.
در این ابلاغیه در خصوص نحوه تخصیص شماره اقتصادی آمده است که از یکم مرداد ۱۴۰۱ شماره اقتصادی جدید، وفق ماده (۲) این دستورالعمل برای هریک از پرونده‌های مالیاتی (اعم از پرونده‌های موجود یا ثبت نام جدید) تعیین و از طریق حساب کاربری و پیامک مودیان مربوط اعلام خواهد شد.
ترتیبات مربوط به اعلام شماره اقتصادی جدید به مودیان:
در اجرای مواد (۶) و (۷) آیین نامه اجرایی برای تمامی مودیانی که ثبت نام خود در نظام مالیاتی را تکمیل کرده باشند، شماره اقتصادی منحصر به فرد از سوی سازمان تخصیص داده می‌شود. در مورد اشخاص حقیقی انفرادی به ازاء هر پرونده شماره اقتصادی مجزا به مودی اختصاص می‌یابد.
– چنانچه صاحبان مشاغل بر مبنای مجوز صادره از مراجع ذی صلاح، بیش از یک محل فعالیت (برای همان مجوز) داشته باشند، برای تمامی این محل ها فقط یک ثبت نام انجام شده و یک شماره تخصیص خواهد یافت.
– در مورد کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی که نوع فعالیت آنها ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند محل دیگر را اقتضاء می کند، برای مودی مربوط یک شماره تخصیص یافته و در تمامی محل ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
دسترسی مودیان به شماره اقتصادی صادره:
پس از تکمیل ثبت نام مودی، شماره اقتصادی توسط سیستم صادر و بلافاصله از طریق پیامک به وی اطلاع‌رسانی می‌شود. شماره‌های اقتصادی تخصیص یافته به مودی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک به نشانی my.tax.gov.ir در دسترس آنان قرار می‌گیرد.
در این درگاه فهرستی از شماره‌های اقتصادی صادره مربوط به مودیان مالیاتی برای تمامی پرونده‌های مالیاتی به تفکیک شماره اقتصادی فعال و غیرفعال در اختیار مودیان قرار می‌گیرد.
به علاوه، در صورت درخواست مودی، امکان دریافت شماره اقتصادی مرتبط با پرونده وی از طریق ارسال پیامک به شماره همراه اعتبار سنجی شده ایشان نیز وجود دارد.
 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش