لزوم اجرای دستورالعمل مجوز ویژه فعالیت اصناف در ماه مبارک رمضان

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به آگاهی اتاق‌ها و اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی می‌رساند:
طرح انتظام بخشی «تامین نظم و امنیت در صنوف و اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان» با همکاری پلیس اماکن و اتاق ها و اتحادیه‌های صنفی اجرا می‌‌شود.
بر این اساس و با توجه به تاکید پلیس اماکن در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ به اتاق اصناف ایران، مسئولیت نیازسنجی تعداد واحدهای صنفی که مجاز به فعالیت در ماه مبارک رمضان هستند (با در نظر گرفتن شاخص‌هایی نظیر تناسب بافت جمعیت، میزان مسافرین ورودی به شهر، تعدد ورودی و خروجی شهر و …) و معرفی متقاضیان واجد شرایط -به ادارات نظارت بر اماکن عمومی- برای اخذ مجوز ویژه فعالیت در ماه مبارک رمضان با اتحادیه‌های صنفی مربوطه است.
به موجب دستورالعمل پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در صورت بالا بودن تعداد اعضای تحت پوشش واجد شرایط، لازم است اتحادیه‌های مربوطه نسبت به شیفت‌بندی آنان در دو نیمه یا سه دهه اقدام کنند.
همچنین رعایت ضوابط ذیل الزامی است:
صدور مجوز ویژه رمضان برای واحدهای صنفی پذیرایی باید صرفاً برای واحدهای مجاز و دارای پروانه کسب معتبر انجام شود.
واحدهای صنفی آبمیوه و بستنی، سرو قهوه، کافه و کافی‌شاپ، قهوه‌خانه و سفره‌خانه و هر نوع واحد صنفی که خدمات پذیرایی ارائه می‌کنند تا افطار حق فعالیت ندارند.
واحدهای صنفی که برای آن‌ها مجوز فعالیت ویژه رمضان صادر می‌شود باید نسبت به پوشاندن شیشه‌های در و پنجره و ویترین واحد صنفی خود (به‌نحوی‌که از بیرون داخل واحد صنفی قابل‌رؤیت نباشد) اقدام کنند و اطلاع‌رسانی لازم با نصب بنر و پلاکاردی مبنی بر این که «این واحد صنفی برابر مجوز صادره از مراجع مرتبط (اتحادیه و اماکن) می‌تواند برای مسافران ارائه خدمات کند» انجام شود.
نحوه صدور مجوز برای واحدهای صنفی باید محدود و متناسب با محل، منطقه، شهر به‌گونه‌ای باشد که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شده و تفاوت این ماه با ایام ماه‌های عادی قابل لمس باشد.
فعالیت واحدهای صنفی اغذیه‌فروشی دارای مجوز نیز نباید موجب تشکیل صف‌ مشتریان مقابل واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان شود.
عرضه غذاهای کبابی و دودزا در طول روز تا قبل از افطار ممنوع است.
تمامی واحدهای صنفی پذیرایی و اغذیه‌فروشی (اعم از بیرون بر، کترینگ، اینترنتی و …) باید با شرایط گفته شده مجوز فعالیت ویژه رمضان از ادارات نظارت بر اماکن عمومی اخذ کنند.
واحدهای صنفی کله پزی، حلیم و آش بعد از افطار مجاز به پذیرش مشتری در داخل واحد صنفی بوده، لیکن یک ساعت قبل از افطار به صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند.
لازم به ذکر است از سوی پلیس اماکن و گشت های نظارتی صنفی با متخلفان، برخورد قانونی خواهد شد.

 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش