هوشیاری بازرسان اصناف نسبت به مخدوش سازی تاریخ انقضاء

 

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران خبر داد؛ هوشیاری بازرسان اصناف نسبت به مخدوش سازی تاریخ انقضاء
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران درباره بروز تخلفاتی مثل مخدوش کردن تاریخ انقضای مواد غذایی در فروشگاه‌ها عنوان کرد: یکی از مواردی که در بازرسی‌های اصناف مورد توجه بازرسان قرار دارد، عرضه کالاهای تاریخ مصرف گذشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، بهنام نیک‌منش در گفت‌وگو با صمت در پاسخ به سوالی مبنی بر مخدوش سازی تاریخ انقضاء تاکید کرد: نظارت‌هایی که بر فعالیت صنوف مختلف به‌صورت بازرسی‌های دوره‌ای یا براساس گزارش‌های مردمی توسط بازرسان اتاق اصناف انجام می‌شود، به‌نوعی ضامن سلامت، کیفیت و ایمنی کالاهای ارائه‌‌شده در سطح بازار و جلوگیری از تخلف صنوف فعال در حوزه‌های مختلف است.
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در این باره افزود: البته بازرسی بازرسان اصناف گاهی در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان وزارت بهداشت یا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز انجام می‌شود. بازرسان اصناف در بازرسی‌های خود به موضوع عرضه کالاهای تاریخ مصرف گذشته یا با تاریخ‌های مخدوش توجه دارند و این موارد را در گزارش‌ها منعکس می‌کنند.
وی تاکید کرد: البته با توجه به اینکه در این موارد معمولا فروشنده و فروشگاه ذی‌نفع نیستند، چنین تخلفاتی به صورت عمدی از آنها سر نمی‌زند و گزارش کمی مبنی‌بر این موارد در بازرسی‌ها دیده می‌شود.
نیک‌منش در پایان گفت: اگرچه بازرسی اصناف تمام تلاش خود را برای بررسی مشکلاتی از این دست انجام می‌دهد اما واقعیت این است که نیروهای بازرسی، نسبت به تعداد بیش از ۳ میلیون واحد صنفی فعال در کشور کم هستند؛ به این ترتیب قادر نخواهیم بود، اصناف موجود در کشور را به صورت مداوم مورد بازرسی قرار دهیم، به همین دلیل مصرف‌کنندگان و خریداران نیز در مواردی که با چنین تخلفاتی برخورد می‌کنند می‌توانند موضوع را با نهادهای ناظر در امور اصناف در میان بگذارند تا مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش