رئیس اتاق اصناف بوشهر:قیمت گذاری ها در بازار باید کارشناسی شده باشد

 


رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: قیمت گذاری ها در بحث تنظیم بازار باید به گونه ای باشد که دیگر شاهد افزایش قیمت ها نباشیم و قیمت گذاری ها بر مبنای واقعیت و به صورت آنالیز و کارشناسی شده صورت بگیرد.
مصطفی گراشی در گفت وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران افزود: قیمت گذاری به صورت دستوری راه حل مشکلات بازار نخواهد بود و توجه به هزینه های تمام شده و ثبات نرخ ارز در تعیین قیمت گذاری ها اهمیت بالایی دارد و از التهاب بازار جلوگیری خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اگر دولت به دنبال کاهش و ثبات قیمت ها می باشد میبایست موانع پیش روی تولید را بردارد و در جهت ثبات نرخ ارز بکوشد و ضوابط و ساختار مشخصی برای قیمت گذاری ها تعین کنند.
رئیس اتاق اصناف بوشهر افزود: در روند برخی از قیمت گذاری ها شاهد برخی سوء مدیریت ها نیز هستیم به عنوان نمونه در استان بوشهر روزانه ۲۰۰ تن مرغ تولید داریم که سرانه مصرف استان بوشهر روزانه ۸۰ تن می باشد و با وجود اینکه مازاد تولید داریم در برخی موارد شاهد نابسامانی در تعیین قیمت و عرضه مرغ هستیم.
گراشی اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین به تولید کنندگان و از بین بردن رقابت پذیری باعث تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و بعضا فرار سرمایه می گردد و این در حالیست که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم.
وی افزود: اساس قیمت گذاری در بازار بر مبنای عرضه و تقاضاست و قیمت گذاری دستوری در بلند مدت کاهش بهره وری و کاهش تولید را به دنبال خواهد داشت و باعث تعطیلی واحدهای صنفی خواهد شد و میباست در نحوه قیمت گذاری بیشتر دقت کرد.

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش