نگرانی‌ها درباره کمبود شکر و روغن بی‌اساس است

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ نگران برای تامین کالاهای اساسی در ایام نوروز وجود ندارد.، افزود: به طور معمول ذخایر استراتژیک کالای اساسی کشور برای ۶ ماه در نظر گرفته می شود، اما اکنون برای بیش از ۸ ماه کشور کالای اساسی ذخیره داریم.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر به نقل از  پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایلنا؛ فرامک عزیز کریمی، درباره آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک انواع کالای اساسی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر در شرایط بسیار مطلوبی از ذخایر استراتژیک کالای اساسی قرار داریم.

وی ادامه داد: آخرین آمار از ذخایر نشان می‌دهد دست کم برای ۸ ماه آینده هیچ مشکلی برای تامین کالای اساسی کشور وجود ندارد.

به گفته عزیز کریمی؛ به طور معمول ذخایره استراتژیک کالای اساسی برای ۶ ماه کشور است.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی منابع تامین کالای اساسی را از داخل کشور و از طریق واردات عنوان کرد.

عزیز کریمی یادآور شد: بارش مناسب باران در سال‌های اخیر موجب شده که تولید داخلی در برخی از کالاهای اساسی افزایش مناسبی داشته باشدکه یکی از مهمترین این کالاها برنج است.

عزیز کریمی گفت: سطح زیر کشت برنج تا سال ۹۷، ۶۰۰ هزار هکتار بود که طی یکسال اخیر با افزایش ۲۰۰ هزار هکتاری به سطح ۸۰۰ هزار هکتار رسیده است.

وی افزایش ۳۰ درصدی سطح کشت برنج در کشور طی یکسال را به معنی افزایش خوداتکایی دانست.

این مقام مسئول یادآور شد: افزایش سطح زیر کشت موجب شد میزان خوداتکایی تولید برنج در کشور به شکل چشمگیری افزایش یابد به نحوی که سال گذشته ۹۰ درصد و در سالجاری ۸۵ درصد نیاز کشور به برنج در داخل تامین شد.

وی با اشاره به آمار واردات برنج در ۲ سال اخیر اظهار کرد: گزارش گمرک نشان می‌دهد در سال گذشته ۱٫۵ میلیون تن برنج خارجی وارد کشور شده است درحالی که این رقم در سالجاری به ۷۶۵ میلیون تن کاهش یافته است.

عزیز کریمی همچنین ادامه خوداتکایی گندم در سال زراعی جاری را دلیل دیگری برای وضعیت مطلوب دخایر کالاهای اساسی برشمرد.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی نگرانی‌های مطرح شده درباره کمبود شکر یا روغن در کشور را بی‌اساس عنوان کرد و افزود: با توجه به تولید داخل و حجم واردات انجام شده کمبودی در کشور نیست و نگرانی درباره تامین نیاز بازار نداریم.

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش