مرکز آمار اعلام‌کرد: رشد ۳۸ درصدی عرضه گوشت قرمز در آبان ۹۹

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر به نقل از ایرنا، مرکز آمار نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان‌ماه امسال منتشر کرد.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان‌ماه امسال در مجموع ٣٧.۵ هزار تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس این گزارش، گوشت گاو و گوساله با ٢٠.۴ هزار تن، ۵۴.۵ درصد از کل وزن گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ١٣.٣ هزار تن، بز و بزغاله با سه هزار تن و سایر انواع دام با ٨٠١ تن، به‌ترتیب 35.5 درصد، هشت درصد و ٢ درصد از کل وزن گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقدار عرضه گوشت در آبان ٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ٩٨ برای گوسفند و بره ٣٢ درصد، برای بز و بزغاله ۳۶ درصد، برای گاو و گوساله ۴۴ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٨٣ درصد افزایش و برای شتر و بچه‌شتر ٣١ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز از کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان نسبت به مهر امسال نزدیک به 5.3 درصد کاهش داشته است. 

طبق آمارها نیاز کشور به گوشت قرمز سالیانه نزدیک به یک میلیون تن است که بخش عمده آن از تولید داخلی و نزدیک 10درصد از محل واردات تامین می‌شود. این در حالی است که اکنون جمعیت دام سبک و سنگین حدود ۸۰ میلیون راس است.

 

 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش