کوپن به زودی بر می‌گردد اما الکترونیکی

با تصمیم  مجلس، طرح «اختصاص کالابرگ برای کالا‌های اساسی» با اولویت بررسی می‌شود؛ طرحی که در صورت تصویب در صحن، دولت را مکلف می‌کند در نیمه دوم سال ۹۹، با اصلاح بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه امسال و افزایش ۳۵ هزار میلیارد تومانی درآمد پیش‌بینی‌شده خود، بودجه مربوط به پرداخت یارانه معیشتی خانوار را افزایش دهد. همچنین این اعتبار صرفا برای تامین کالا‌های اساسی و ضروری در نظر گرفته شده است و خانوار‌های کم‌درآمد، از دو برابر یارانه نسبت به سایر خانوار‌های مشمول بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، طرح جدید کمیسیون بودجه درباره «اختصاص کالابرگ برای کالا‌های اساسی» دیروز رونمایی شد؛ طرحی که به اصلاح بخشی از تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۹ (مربوط به هزینه کرد قانون هدفمندی یارانه‌ها) و همچنین بند (و) تبصره (۲) این قانون می‌پردازد و در صورت تصویب در صحن علنی مجلس، مدت زمان اجرای آن تنها ۶ ماه - یعنی از مهر تا پایان اسفند ۹۹ - خواهد بود.

 
این همان طرحی است که در آخرین روز‌های تیر امسال، مجلس به یک فوریت آن رای داده بود، اما در کمیسیون برنامه و بودجه با اصلاحاتی روبه‌رو شد که در نهایت دیروز نمایندگان به بررسی اولویت دار این طرح در صحن علنی، رای موافق دادند و بر این اساس، بررسی کلیات و جزئیات طرح اختصاص کالابرگ برای کالا‌های اساسی، در اولویت دستور کار‌های جلسات علنی مجلس قرار می‌گیرد.

نکته‌ای که باید در این طرح به آن توجه شود آن است که طرح یاد شده ارتباطی با یارانه نقدی خانوار نداشته و هدف آن اصلاح یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار است؛ یارانه‌ای که به یارانه معیشتی نیز شهرت دارد و منابع آن در بودجه ۹۹ از اصلاح قیمت بنزین تامین می‌شود.

جزئیات طرح چیست؟
اگر کلیات و جزئیات این طرح به تصویب نمایندگان مجلس برسد، دولت مکلف خواهد شد برای تامین بخشی از نیاز‌های معیشتی خانوار‌های کشور به‌ویژه خانوار‌های کم‌برخوردار، در ۶ ماه دوم سال ۱۳۹۹ و به‌صورت ماهانه نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار اقدام کند. نکته دیگر آنکه این اعتبار، صرفا برای تامین کالای اساسی و ضروری در نظر گرفته شده و در موارد دیگر کاربردی ندارد.

همچنین در ماده واحده طرح یادشده که به طرح اختصاص کوپن برای کالا‌های اساسی نیز شهرت یافته، تاکید شده که در این طرح بند (و) تبصره (۲) و جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور اصلاح می‌شود که بخش عمده این اصلاحات به تامین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح مربوط می‌شود.

 

نوشته های اخیر

HTML | DOM Window Print() method

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش